Abstract
The main goal of this article is to present the lithic industry of the Caconde 6 archaeological site, identified by the Projeto de Resgate Arqueológico UHE Caconde (Archaeological Rescue Project UHE Caconde), located in the city of Caconde, in the northeast of São Paulo State, Brazil. This rescue project was undertaken by the archaeological consultancy company Documento: Patrimônio cultural, Antropologia e Arqueologia Ltda (Document: Cultural patrimony, Anthropology and Archaeology Ltd.). The present analysis also marks the beginning of a partnership between Documento and the Núcleo de Estudos Estratégicos / NEE (Centre of Strategic Studies) of the Universidade Estadual de Campinas (Campinas State University), forming NEE – Arqueologia Pública (NEE – Public Archaeology). The material was analyzed by students of the university, in a newly opened laboratory at the campus.
References
BUENO, Lucas de Melo Reis. “Variabilidade Tecnológica nos Sítios Líticos da Região do Lajeado, Médio Rio Tocantins”. Revista do MAE/ USP, 2007 p. 49.
INIZAN, M. L.; REDURON, M.; ROCHE, H.; TIXIER, J. Technologie de la pierre taillée. Meudon: CREP, 1995.
PROUS, André Pierre. Apuntes para el análisis de industrias líticas. Noia: Fundación Frederico Maciñeira, 2004, p. 11.
ROBRAHN-GONZÁLEZ, Erika. Marion. A ocupação pré-colonial do vale do rio Ribeira de Iguape, São Paulo: os grupos ceramistas do médio curso. Dissertação de mestrado em Antropologia Social do Programa de Pós-graduação da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo, sob a orientação de Ulpiano Bezerra de Meneses, São Paulo: FFLCH-USP, 1989, p. 100.
SILVA-MÉNDES, Gerson Levi da. Caçadores-coletores na serra de Paranapiacaba durante a transição do holoceno médio para o tardio (5920-1000 anos AP). Masters dissertation for the post-graduation program of the Museu de Arqueologia e Etnologia (Museum of Archaeology and Ethnology) of the Universidade de São Paulo (São Paulo University), tutored by Paulo De Blasis, São Paulo: MAE-USP, 2007, p. 296.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Journal of Art History and Culture